"Dziecko oznacza człowieka, który nie ma 18 lat ... Dzieci nie powinny bać się nauczycieli, a nauczyciele powinni lubić uczniów.”
Nasza placówka kładzie nacisk w szczególności na wszechstronne wychowanie dziecka, które potrafi świadomie dokonywać wyborów, sprosta wyzwaniom dorosłego życia, będzie podążać drogą poznawczą ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie poprzez:
- przygotowanie do rozpoznawania wartości moralnych oraz kształtowanie świadomości moralnej
budzenie w wychowanku szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego dla rodziny, społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych
- przygotowanie dziecka do samodzielnego życia i wyboru własnej drogi życiowej w oparciu rzetelną pracę i uczciwość
- rozwijanie w nim dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie
- kształtowanie w uczniach postawy dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów
- rozwijanie współdziałania i współtworzenia w szkole wspólnoty nauczycieli i uczniów
Stworzenie warunków do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju osobowego ucznia poprzez stwarzanie warunków do rozwoju wyobraźni i ekspresji werbalnej, plastycznej, muzycznej
i ruchowej. Stwarzanie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego oraz zachowań prozdrowotnych.
Przygotowanie uczniów do stawania się obywatelami zjednoczonej Europy i świata poprzez stwarzanie warunków do nabywania umiejętności i wiedzy przygotowujących do świadomego wyboru swojego miejsca we współczesnym świecie, poznawanie dziedzictwa kultury regionalnej, narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.
Tworzenie w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw, uświadamianie życiowej użyteczności poszczególnych przedmiotów, jak i całej edukacji na danym etapie, rozwijanie i przekształcanie spontanicznej motywacji poznawczej w motywację świadomą, przygotowanie do podejmowania zadań wymagających systematycznego dłuższego wysiłku fizycznego oraz intelektualnego.
Stwarzanie przyjaznej atmosfery i pomoc dziecku w dobrym funkcjonowaniu w społeczności szkolnej poprzez umacnianie wiary dziecka we własne siły oraz w możliwość osiągania wartościowych i trudnych celów. Zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka
w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku w poczuciu więzi z rodziną.
Absolwent naszej szkoły:
- jest tolerancyjny - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś normalnym i pożądanym
- doskonale funkcjonuje w swoim otoczeniu
- jest aktywny - lubi ruch i chętnie uprawia sport w różnych jego odmianach
- jest rozważny - zna zagrożenia występujące w jego środowisku
- jest ciekawy świata - chętnie gromadzi wiadomości, korzystając z różnych źródeł
- jest prawy - rozróżnia złe i dobre uczynki
- jest otwarty - wykorzystuje możliwości, jakie stwarza mu dom i szkoła
- jest krytyczny - potrafi selekcjonować i porządkować zdobyte informacje
- jest odpowiedzialny - stara się przewidywać skutki swoich działań